Saturday, October 10, 2009

وأنا وانت كلمة حب .. جوانا بتغير

مفتتح

"انت الفرحة اللي بجد .. والله العظيم"

***
"أنا حاسة اني عايزة أقعد أرغي أرغي أرغي .. رغبة غريبة في الكلام مالياني"
***
"زي ما تكون الدنيا باستني بوسة .. وربنا بعتلي حضن كبيــــــر"
***
"أنا نفسي بجد ألم العيال ونلعب فتاحي يا وردة"
***

" بت .. أنا بحبك أوي"

--------------------------------------------------


في ايه؟؟؟ .. ما أعرفشي :))
بس أنا زي ما بكون كده بشع بهجة .. حالة غريبة أووووي
بس حقيقية جداااا

حالة مسؤول عنها حاجات كتيرة .. بدأوا بحاجة .. وانفرطت حبات عقد الكهرمان .. وملتني بهجة وسعادة
وكأني لما قررت أتشعلق بالفرحة، الدنيا ما هانشي عليها تخذلني .. فقالتلي خدي كمان وكمان


ولأني عايزة أقفش في كل الحاجات اللي فاتت لأطول فترة ممكنة .. عايزة أقفش فيهم للأبد ..
قررت أرضي كل رغباتي العفوية اللي بتطلع فجأة ديه .. وما أحرمشي روحي المشرقة ديه من أي حاجة تحلم بيها

* فتحت مدونة جديدة : عشان أرغي براحتي بدون قيود .. وبدون التزامات .. وأظن الكلام واضح .. أنا جاية أرغي وأمشي من الآخر

* هاخد اخواتي الصغيرين وأوديهم الجونينة يوم الجمعة عشان نلعب فتاحي يا وردة

* طلعت "ن - سحر الموجي" .. وهقراها تاني

* وعملت كوباية شاي أخضر بالنوعناع :))



ولأن كما هو واضح من اسم المدونة "بنورة مسحورة" .. ولأن فعلا قلب الحياة مليان حاجات وبتفرح .. ولأنه برده مليان على آخره بأحلام صغيورة .. فأنا بتعهد على نفسي .. اني هحاول بقدر الإمكان أخلي المدونة ديه .. بهجة وبس .. وحتى لو فيه حاجة وحشة كتبتها في يوم .. مش مهم .. لأن مش كل شئ بيفوت في عمرنا بيجرح .. يعني المدونة ديه هتبقى كلها رقص وغنا ولعب وأطفال وبحر وموج وشط ورملة وقمر وسما وسحاب و شمس وعباده وحب وحنية و...... وكل حاجة مبهجة في الحياة ..


شكر خاص للأشخاص المسؤولين عن البهجة ديه .. وهما عارفين نفسهم كويس .. خصوصا صاحب الضحكة اللي بتحييني


يللا .. ع البركة

--------------------------------------------------------------------------------------------
*أكيد ما حدش مستنيني أقوله ان "بنورة مسحورة" مستعارة من أغنية "سر الحياة" لمحمد منير .. من شريط من اول لمسة باين

3 comments:

  1. نيااااااااااااهاهاهاااااااا

    يا بنيتى انتى بجد بتشعى بهجة..اه والله

    طيب على ذكر البهججة بقى احكى انا كمان اللى حصل امبارح؟؟؟

    اوكاى من غير حلفان والله هحكى...بصى يا سوسو هو اليوم ابتدى بانى مش لاقية المشرف الاكاديمى بتاعى ومش عارفة اصلح استمارة الرغبات والدراسة ابتدت وانا لايصة اوكاى؟؟؟ تفتكرى بعد طاقة الحب الايجابية اللى انتى بتشعيها دى مونكن استسلم؟؟؟ لاااااااااا والف لا

    قابلت صديق من مدينة تانية جاى برضو دراسات عليا عندنا فى اسكندرية واخدته جولة فى جامعتنا الغراء واكلنا ايس كريم شنيييييع جواه حاجات بتعوم كدة الوانها بمبى واسود وحاجات لطيفة كدة..وانا اصلا زورى واجعنى فحت

    تفتكرى استسلم؟؟؟ لااااااااا والف لا

    بعدها روحت فرجته عالاوبرا عشان اشحن شوية طاقة مبهجة ووصلته الموقف وروح بلدهم

    فوتك فى الكلام يا اوختشى...ساعتها العيال المدونين كانوا هيتقابلوا...وانا قررت انى اعمل اللى فى نفسى واعيش حياتى على راى تامر آه حسنى..المهم روحت قابلتهم وقلبتلهم القعدة

    اولا هما كانوا عاملين فيها مدونين بقى ومثقفين وبتاع وقاعدين فى محل كدة بتاع ايس كريم ورز بلبن وقدامنا عالناحية التانية شاطىء الانفوشى...حسيت اننا شاربين نشا قلتلهم يا اخوانا انا عايزة اروح عالرملة ونلعب وهو احنا هنفضل قاعدين كدة؟؟؟ تنحوا

    قمت قلتلهم مين معايا؟؟؟ طلعوا تلاتة اتشجعوا...اخدنا بعض وعدينا السكة..كنا تلات بنات وولد والباقيين لسة مش قادرين ياخدوا الخطوة ويغادروا المحل..

    خلعنا الاحذية وطلعت اجرى ناحية البحر..وااااااااااو وبصيت للبحر وقعدت ازعق ازعق عشان اخرج الكبت

    بعد شوية قلت لواحدة منهم تيجى نلعب مروحة؟؟؟ ايييييييييييون يا سوسو لعبت المروحة هيييييه مسكنا فى ايدين بعض وقعدنا نلف نلف نلف عالرملة وبعدين طاااااااااااخ طرت انا ووقعت

    ضحكت طبعا من جوة قلبى والله وبعد شوية لعبناها تانى وموقعتش وقعدت اتنطط واقولهم هيه هيه هيه وموقعتش هييييييييه

    وبعدين روحت بليت رجليا تانى فى البحر والجيبة اتبلت لحد نصها بس عااااااااادى مفيش مشكلة

    واحنا مروحين روحت انا وصاحبتى الانتيخ واكلت مكرونة فرن هع هع هع

    طبعا ركبت المشروع وانا مش شايفة قدامى وورايا برزنتيشن عايز يتعمل وانا ضارباها صرمة

    بس الاكادة يا اوختشى انى صحيت الصبح عيانة جدااااا وزورى رايح فى داهية ومش عارفة اتنفس وعمالة اخد حقن مضاد حيوى بس مهانش عليا مجيش ابارك يعنى واحكيلك اللى حصل يا سوسو

    فى انتظار بوستات تشع بهجة...يا مانجة (مشيها مانجة يا اوختشى )فللتنطلقى

    ReplyDelete
  2. يا بنتى انتى كده تتحسدى :))

    ربنا يديمها عليكى نعمة وتفضلى مشرقة ومبهجة على طول وتفرحينا معاكى
    يالا مستنين كتاباتك

    على فكرة انتى واحشانى

    ReplyDelete
  3. انجي
    بما انك غلسة وما عملتيش كومنت على البوست بتاع الهدايا .. وأنا أصلا عايزة أقعد أرغي معاكي كده
    هغلس عليكي وأرد هنا على حاجة بقالها قرن أصلا .. بس آهيه غتاتة بقى
    اسمحيلي أحقدك على وجود البحر في حياتكو بالسهولة ديه .. اللي هو أنا عايزة أروح البحر .. بلبس وأنزل !!! ولا أقعد أحوش بقى عشان الميكروباص .. ولا أقعد أقنع ماما ان سفر البنت من غير محرم مش حرام .. ان الطريق أمان وبتاع .. يارب يارب البحر اللي عندكو يخلص .. وييجي عندنا .. أو انتي تعزلي من اسكندرية وأنا أجيب القاهرة وآجي اسكندرية بقى
    :P:P
    **********

    دينا
    سيبك من حوارات المذاكرة ديه .. وتعالي نصيع يوم بقى
    :D:D

    ReplyDelete